Filmy muzeum, relacja matka-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje muzeum, relacja matka-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Wybory

6,4
Jest jeden powód, dla którego prymuska Tracy Flick (Reese Witherspoon) zdecydowała się kandydować na prezydenta szkolnego samorządu: musi mieć wszystkie nagrody i wyróżnienia, jakie znajdują się w jej zasięgu. Ma jednak pecha, bowiem jej wychowawca Jim McAllister (Matthew Broderick) przejrzał ją na wylot i do startu w wyborach namawia szkolnego gwiazdora fudbolu Paula Metzlera. Wyprowadzona z równowagi Tracy niszczy plakaty swego przeciwnika, a wychowawca jest pewien swego sukcesu. Czyżby zapomniał, że ma do czynienia z upartą Tracy, która łatwo sie nie podda...
Życie Anne (Diane Lane) powinno być spełnieniem marzeń. Kobieta jest bowiem żoną bogatego hollywoodzkiego producenta – Michaela (Alec Baldwin) i towarzyszy mu w podróżach po całym świecie. Anne żyje jednak w cieniu zapracowanego i nieobecnego męża, a żar namiętności w ich małżeństwie wypalił się już dawno. Pewnego dnia bliski współpracownik Michaela – beztroski Francuz o imieniu Jacques (Arnaud Viard), proponuje jej podróż samochodem z odbywającego się w Cannes festiwalu filmowego do Paryża. Zaplanowana na siedem godzin podróż, zamienia się w dwudniową przygodę pełną najlepszego jedzenia, doskonałego wina, zapierających dech widoków, nieoczekiwanego humoru oraz… szczypty romansu.

Venus

6,7
Maurice i Ian to dwaj starzejący się aktorzy. Niegdyś wielkie postacie londyńskich teatrów i kina, dzisiaj pozostały im tylko wspomnienia i czekanie na śmierć. Chociaż starają się do tego podejść z dystansem, rutyna wdarła się już do ich życia. Przerywa ją pojawienie się młodej siostrzenicy Iana, Jessie. Zamknięta i opryskliwa z początku dziewczyna wywraca ich życie do góry nogami.


W postapokaliptycznym świecie, gdzie miasta są mobilne i walczą ze sobą o zasoby, aspirujący do wyższych sfer Tom zapobiega zabójstwu przywódcy Londynu. Jednak gdy uratowany pozbywa się swego wybawcy, ten zawiera sojusz z niedoszłą zabójczynią, żądną zemsty Hester.

Amonit

6,5
6,2
Fabuła Ammonite kręci się wokół homoseksualnego związku dwóch kobiet. Akcja przeniesie nas na południowe wybrzeże Anglii z lat 40. XIX wieku. Poznamy brytyjską paleontolog Mary Anning, której to życiem inspirowany jest ten film. Kobieta zakochuje się w młodszej i pochodzącej z wyższej klasy społecznej Charlotte Murchison. Zobaczymy jak pierwsze animozje i brak zrozumienia przeradzają się w miłość i szaloną namiętność.
Ekscentryczna wdowa pani Henderson (Judi Dench), właścicielka wodewilu na londyńskim Soho wystawia na próbę skostniałe obyczaje przesiąknięte puddingiem i five’o’clock tea. Przy pomocy zręcznego impresario (Bob Hoskins) wywraca do góry nogami nocne życie miasta. Jej wystawiany na granicy brytyjskiego prawa, pełen pikantnej rozrywki show z nagimi modelkami to z jednej strony kpina z politycznej poprawności, z drugiej - udany zamach na erotyczny monopol Moulin Rouge. W teatrze Pani Henderson każdy znajdzie to, co lubi najbardziej.
Lucy Honeychurch wraz z towarzyszką ,Charlotte Bartlett, odbywają podróż do Florencji. Zamieszkują w pensjonacie, gdzie poznają ekscentrycznego pana Emersona oraz jego syna, George'a, którzy udostępniają im swoje pokoje z widokiem. Spotkanie z Emersonami może zmienić całkowicie życie i plany małżeńskie Lucy.
Kiedyś antropologowie jako główny przedmiot swych badań traktowali plemiona pierwotne, jednak współcześnie coraz trudniej takie znaleźć, a ciekawy materiał do obserwacji wcale nie musi się znajdować na zapomnianych przez ludzi wyspach. Annie dokonuje analizy amerykańskiej rodziny postępując wedle prawideł używanych przez wytrawnych naukowców. Wnioski jakie wyciąga są niezwykle interesujące, przy okazji zaś dowiaduje się też wiele o samej sobie.
Powszechnie szanowany prawnik Walter Bridge jest głową statecznej rodziny. Jego konserwatywne poglądy nadają ton życiu pozostałych domowników. Żona Waltera India nauczyła się podporządkowywać woli męża, jednak w głębi duszy tęskni za partnerskim układem i ciepłem miłości. Dorastające dzieci państwa Bridge zaczynają kwestionować surowe zasady ojca. Rodziną wstrząsają coraz silniejsze konflikty. Walter Bridge musi zweryfikować swoje podejście do życia, jeśli nie chce dopuścić do rozpadu rodziny.
Tuż przed śmiercią malarz Jean-Baptiste Emmerich zapowiada, że "ci, którzy go kochają, wsiądą do pociągu". Następnie umiera. Do pociągu na cmentarz Limoges wsiadają wszyscy jego przyjaciele, ci prawdziwi i fałszywi, spadkobiercy z prawego i nieprawego łoża, bliższa i dalsza rodzina - niektóre rodziny spotykają się wyłącznie na pogrzebach.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…